Tilaus- ja toimitusehdot

Yleiset ehdot

ArtFlow myy tuotteita sekä yksityisille henkilöille (kuluttajille) että yrityksille. Kuluttajia ja yrityksiä koskevat osittain eri ehdot mm. maksamisen ja palautusten osalta.

Tilaukset Ahvenanmaalle, ota yhteyttä info@artflow.fi.
Beställningar till Åland, ta kontakt info@artflow.fi.

For international orders, please contact info@artflow.fi.

ArtFlow myy tuotteita 18 vuotta täyttäneille. Alaikäisiltä vaaditaan huoltajan suostumus.

ArtFlow:n ja asiakkaan välinen kauppasopimus astuu voimaan asiakkaan tehtyä tilauksen. Mikäli hinnat muuttuvat ennen tilauksen käsittelyä ArtFlow:ssa, tuotteet toimitetaan vanhalla hinnalla. Jos tilaukseen tehdään muutoksia (lisäyksiä) hinnanmuutoksen jälkeen, lisättyjen tuotteiden hinnat määräytyvät tilauksen muutoshetken mukaisesti.

Verkkokaupassa annetut hinnat sisältävät arvonlisäveron (24 %). Tuotteiden hinnat eivät sisällä kuljetusta.

ArtFlow:lla on oikeus muuttaa näitä tilaus- ja toimitusehtoja yksipuolisesti siitä etukäteen ilmoittamatta.

Tilaus ja maksaminen

Tilauksen yhteydessä kuluttaja-asiakkaan on annettava seuraavat tiedot: nimi, postiosoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Yritysasiakkaan on annettava seuraavat tiedot: yrityksen nimi, yhteyshenkilö, postiosoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite.

ArtFlow-verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Bambora PayForm
(Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Bamboran verkkopalvelun kautta, ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Bambora tai Paybyway Oy. Bambora välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy asiakkaan ja ArtFlow:n välille. ArtFlow:n vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Bamborasta: https://www.bambora.com

Maksutavat

PayForm-palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja Mash.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Jousto: Voit maksaa Jousto Laskulla tai Osamaksulla yli 4000 suomalaisessa verkkokaupassa. Laskulla saat 14 vrk maksuaikaa (laskutusmaksu 4,90 eur) ja Osamaksulla max. 12 kk maksuaikaa (laskutusmaksu 4,90 eur ja kuukausikorko 2,42 %). Lisätietoja Joustosta osoitteessa www.jousto.com

Mash: Mash Laskulla saat tilaamasi tuotteet ennen maksamista ja 14 päivää korotonta maksuaikaa. Voit myös halutessasi muuttaa laskun kätevästi osamaksuksi. Mash Osamaksulla maksaessasi voit valita itsellesi sopivan maksuajan (3 kk, 6 kk, 9 kk, 12 kk, 18 kk, 24 kk) ja saat tilaamasi tuotteet ennen maksamista. Voit myös milloin tahansa maksaa koko summan kerralla ilman lisäkuluja. Mash Laskun tai Osamaksun voivat valita maksutavaksi Suomessa asuvat, yli 20-vuotiaat asiakkaat. Maksutapa on mahdollinen 10–2000 euron ostoksille. Osamaksu laskutetaan 30 päivän välein, ja esimerkiksi arvoltaan 2000 euron ostoksen todellinen vuosikorko on 14,9 % maksuajan ollessa 24 kk (sis. korko, laskutuslisä ja avausmaksu). Lisätietoja Mashista osoitteessa https://www.mash.com/fi/sinulle/nain-maksat-mashilla

Euroloan Consumer Finance Oyj:llä on oikeus tarkastaa Mash Laskulla tai Osamaksulla maksavan asiakkaan luotto- ja osoitetiedot ja myöntää tai evätä luotto niiden perusteella. Euroloan Consumer Finance Oyj (2159120-9) on vuodesta 2007 asti toiminut suomalainen rahoitusalan yritys.

Bambora PayForm -maksupalvelun yhteystiedot

Bambora PayForm, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: payform@bambora.com
Puhelin: 029 300 5050 (arkisin klo 9-16)
Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta

Toimitus

Jos maksutapana käytetään PayPalia tai Bamboraa, varastossa olevat tuotteet pyritään lähettämään samana tai seuraavana arkipäivänä. Tilaustuotteiden toimitusaika on yleensä 2-4 viikkoa, toimitusaika tarkennetaan tilauksen yhteydessä. Jos tilauksessa on sekä varasto- että tilaustuotteita, tuotteet lähetetään pääsääntöisesti yhtenä lähetyksenä sitten, kun tilaustuotteet ovat saapuneet varastoon.
Jos maksutapana käytetään ennakkomaksua pankkitilille, varastossa olevat tuotteet pyritään lähettämään samana tai seuraavana arkipäivänä siitä, kun maksu näkyy ArtFlow:n pankkitilillä (pankkisiirto kestää yleensä 1-2 arkipäivää).

Varastosta noudon yhteydessä ArtFlow hyväksyy myös käteis-/korttimaksun. Varastosta noudossa tilauksen käsittelyajat ovat samat kuin yllämainitut toimitusajat. Mikäli asiakas valitsee käteismaksun, tilaus pyritään käsittelemään heti samana tai seuraavana arkipäivänä. ArtFlow lähettää asiakkaalle ilmoituksen sähköpostitse, kun tilaus on noudettavissa varastosta. ArtFlow ei ole vastuussa toimituksen mahdollisen viivästymisen asiakkaalle aiheuttamista kustannuksista. Jos jotakin tuotetta ei voida ArtFlow:sta riippumattomasta syystä toimittaa samaan aikaan muiden tuotteiden kanssa, asiakkaalla on oikeus perua tilaus siltä osin. Tuotteet pidetään varattuna asiakkaalle seitsemän (7) vuorokautta. Mikäli tuotteita ei ole tänä aikana maksettu, kauppa raukeaa. Poikkeuksen tähän tekee varastosta nouto käteismaksulla, jolloin noudosta ja maksusta sovitaan erikseen.

Toimitusmaksu on 8,50 € (Posti tai Matkahuolto). Yli 200,00 €:n tilauksista ei peritä toimitusmaksua. Pientarvikkeet voidaan lähettää kirjeenä, jolloin toimitusmaksu on 3,00 €. Maalinetti.comilla on oikeus muuttaa toimitustapaa, jos asiakas on valinnut väärän toimitustavan (esim. valinnut kirjeen sellaiselle tilaukselle, joka on lähetettävä kokonsa tai painonsa takia pakettina). Tällöin Maalinetti.com voi myös korottaa/laskea toimitusmaksua tämän hinnaston mukaisesti kirjeestä paketiksi tai paketista kirjeeksi.

Tuotteen palautus ja vaihtaminen

Kuluttajana sinulla on oikeus tutustua tuotteeseen kotonasi samalla tavalla kuin voisit tutustua siihen kaupassa, mutta et voi ottaa sitä käyttöön ilman palautusoikeuden menettämistä. Sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa kauppa neljäntoista (14) päivän kuluessa toimituksesta. Palautettavan tuotteen tulee olla olennaisesti samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa. Tuotteen on oltava käyttämätön, alkuperäispakkauksessaan ja mahdolliset tuotemerkit ym. yhä kiinnitettyinä ja ehjinä. Sinua varten räätälöidyillä/tehdyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta. Palauttaminen on sinulle maksutonta, kun noudatat alla olevia ohjeita.

Ilmoita palautuksesta etukäteen sähköpostitse info@artflow.fi tai puhelimitse numeroon 040 631 3132. Ilmoitus on tehtävä 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Kerro ilmoituksessasi tilausnumero, yhteystietosi ja mitkä tuotteet haluat palauttaa vai palautatko koko tilauksen. Varmista, että saat meiltä vastauksen sähköpostiisi ja palauta sen jälkeen tuote/tuotteet osoitteeseen:

Asiakaspalautus
ArtFlow / Maalinetti.com
Kauppiaankatu 3
10300 Karjaa

Laita palautukseen mukaan kopio ArtFlow:n lähettämästä kuitista sekä tilitietosi, mikäli maksoit tilauksen tilisiirtona tai Maksukaistan verkkopankkimaksulla. Palautus on tehtävä 14 päivän kuluessa palautusilmoituksen tekemisestä.

Pakkaa tuote/tuotteet hyvin joko alkuperäiseen pakkaukseen tai vastaavaan puhtaaseen, ehjään ja kestävään pakkaukseen. Varsinkin maalit tulee pakata huolellisesti niin, että vahingonkin sattuessa (pullon hajotessa) maali ei pääse vahingoittamaan Postin/Matkahuollon muita kuljetuksia (pullot kannattaa sulkea tiiviisti muovipussiin). Jos palauttamasi tuote/tuotteet saapuvat meille puutteellisen pakkaamisen takia vahingoittuneina, emme voi hyvittää niitä sinulle, ja mikäli esim. valunut maali on vahingoittanut Postin/Matkahuollon muita kuljetuksia, olet vastuussa niiden vahingonkorvauksesta.

Pyydä Postista/Matkahuollosta kuitti palautuksesta mahdollista kirjeen/paketin katoamista varten. Jos lähetys katoaa ja sinulla ei ole kuittia palautuksesta, emme voi hyvittää palautetun tuotteen/tuotteiden hintaa sinulle.

Huomaa, että Postissa asiakaspalautuslähetykset käsitellään usein hitaammin kuin ns. normaali posti. Tästä syystä voi kestää kauankin, että palautuksesi saapuu meille. Kun palautus on saapunut, lähetämme sinulle sähköpostitse vahvistuksen sen vastaanottamisesta. Tilauksen tekovaiheessa valitsemastasi maksutavasta riippuen joko palautamme summan tilillesi viikon kuluessa palautuksen vastaanottamisesta (tilisiirto ja Bamboran verkkopankkimaksu) tai palautamme summan kortillesi (Bamboran korttimaksu). Jos palautat koko tilauksen, hyvitämme toimituskulut kokonaan. Jos palautat vain osan tilaamistasi tuotteista, emme hyvitä toimituskuluja, koska ne ovat kiinteät. Huomaa myös, että kaikki tuotteet, jotka haluat palauttaa, on palautettava yhdellä kertaa ja yhdessä pakkauksessa. Jos palautat ensin vain osan tuotteista ja myöhemmin haluatkin palauttaa vielä lisää, toinen palautus sinun on tehtävä omalla kustannuksellasi.

Tuotteiden palauttaminen on sinulle siis maksutonta, kun
– olet kuluttaja-asiakas
– ilmoitat meille palautuksesta etukäteen, 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta
– palautat tuotteen/tuotteet 14 päivän kuluessa palautusilmoituksen tekemisestä
– pakkaat palautettavan tuotteen/tuotteet huolellisesti, niin että ne eivät vahingoitu kuljetuksessa puutteellisen pakkauksen takia

Huomaathan, että lähetyksen noutamatta jättäminen ei ole palauttamista! Palautuksesta on tehtävä aina ilmoitus etukäteen, ks. ohjeet yllä. Mikäli lähetys palautuu meille noutamattomana, veloitamme palautumisesta aiheutuneet kuljetuskulut sinulta. Vaikka olisit ilmoittanut peruvasi tilauksen/palauttavasi tuotteet, sinun on silti noudettava lähetys Postista/Matkahuollosta ja palautettava se asiakaspalautuksena. Jos et noudata palautusohjeita ja jätät lähetyksen odottamaan palautumista noutamattomana, veloitamme palautuksesta aiheutuneet kuljetuskulut sinulta vaikka olisitkin ilmoittanut tilauksen perumisesta/palauttamisesta.

Mikäli haluat vaihtaa tuotteet, palauttaminen on sinulle maksutonta, mutta uudesta lähetyksestä veloitamme uudet toimituskulut hinnastomme mukaisesti. Lähetämme korvaavan tuotteen/tuotteet vasta sitten, kun olemme vastaanottaneet palautuksesi.

Palautuksen muistilista
– ilmoita palautuksesta määräajassa
– palauta tuotteet määräajassa
– pakkaa huolellisesti ja laita mukaan kuittikopio ja tarvittaessa tilitietosi
– pyydä Postista/Matkahuollosta kuitti palautuksesta

Reklamaatio

ArtFlow tarkistaa kaikki tuotteet ennen niiden lähettämistä asiakkaalle varmistuakseen niiden virheettömyydestä, ja jotta vältyttäisiin toimittamasta asiakkaalle virheellinen, vioittunut tai puutteellinen tuote. Mikäli asiakas kuitenkin saa väärän tai vioittuneen tuotteen, hänen on ilmoitettava asiasta välittömästi sähköpostitse osoitteeseen info@artflow.fi tai puhelimitse 040 631 3132. Virhe korjataan toimittamalla tilalle virheetön tuote. Jos tämä ei ole mahdollista, ArtFlow sopii asiakkaan kanssa vastaavan hintaisen tuotteen toimittamisesta, hinnan alennuksesta tai kaupan purusta.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Vaihtoehtoisesti kuluttaja voi käyttää Euroopan komission ODR-foorumia (http://ec.europa.eu/odr) saadakseen asiansa käsittelyyn siihen soveltuvassa riidanratkaisuelimessä. ODR-foorumissa käytettävä ArtFlow:n sähköpostiosoite on info@artflow.fi. Silloin kun kyse on suomalaisen verkkokaupan ja suomalaisen kuluttajan välisestä erimielisyydestä, kuluttajan kannattaa edelleen ensisijaisesti ottaa yhteyttä yllä mainittuun maistraattien kuluttajaneuvontaan asian selvittämiseksi.

Takuu

Kynäruiskuilla on valmistajan myöntämä takuu, josta on kerrottu enemmän kynäruiskun mukana tulevassa ohjeessa sekä valmistajan internetsivuilla. Takuutapauksessa asiakas voi ottaa yhteyttä joko suoraan valmistajaan tai myyjään (ArtFlow).

Henkilötietolain mukainen rekisteriseloste

REKISTERINPITÄJÄ

ArtFlow (Y-tunnus 1830528-3)
Kauppiaankatu 3
10300 Karjaa
Puhelin: 040 631 3132
Sähköposti: info@artflow.fi

KUVAUS REKISTERÖITYJEN RYHMÄSTÄ

ArtFlow:n verkkokauppaan rekisteröityneet henkilöt.

HENKILÖTIETOJEN KÄSITTELYN TARKOITUS

Henkilötietoja käytetään asiakassuhteen hoitamiseen, sivuston kehittämiseen, tuotteiden ja palvelujen tarjoamiseen ja markkinointiin sekä tilastointiin. Henkilötietoja käsitellään Suomen lakien mukaisesti.

Asiakkaalla on oikeus kieltää tietojen käyttäminen suoramarkkinointiin ilmoittamalla siitä rekisterinpitäjälle.

REKISTERIN SISÄLTÄMÄT TIEDOT

Henkilön nimi
Postiosoite
Sähköpostiosoite
Puhelinnumero
Tiedot tilauksista

TIETOJEN LUOVUTUS

Tietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille. Tietoja ei siirretä EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle.

REKISTERIN SUOJAUS

Tietoja ei luovuteta sivullisille. Rekisteri on suojattu salasanalla ja sen käyttöoikeus on vain ArtFlow:n henkilöstöllä.